Felvidéki túra Rákóczival

2020.04.14.

Kirándulásunk folyamán igyekeztünk a régió turisztikai látványosságai közül azokat beépíteni a programunkba, melyek kapcsolódnak a tanulmányainkhoz. II. Rákóczi Ferenc ebben a régióban született és a terület a család birtokaihoz tartozott. Játékokat és feladatokat dolgoztunk ki a tanultak elmélyítéséhez. Fontos volt még számunkra, hogy a mi diákjaink találkozzanak és kapcsolatokat építhessenek ki a határon túli magyar gyerekekkel.

1. nap

Az egykori Magyarország 2. legnagyobb városában kezdjük a programunkat. Itt ellátogatunk a Kassai Dóm épületébe, ahol eltemették a fejedelmet. A kriptában megkoszorúzzuk a síremléket. A gótika jegyeit fedezzük fel az épületen. A Rodostó ház következik, ahol megismerkedünk II Rákóczi újratemetésével. Majd Bártfa felé vesszük az irányt, az UNESCO világörökség egyik legszebb városába. Az este folyamán ezeket játékos körülmények között dolgozzuk fel. Szálláshelyek elfoglalása, vacsora.

2. nap

Reggeli után az első programunk Eperjesen a Szent Miklós kegytemplom megtekintése, majd a Városháza és Carafa vérpadjának megtekintése. Továbbindulunk az Andrássyak tőketerebesi birtoka felé. Itt folytatjuk sétánkat, ahol megtekintjük a felújított Andrássy kastélyt és a parkjában különbségeket keresünk az angolpark és a francia kert között. A park végén megtaláljuk a Párics várának romjait és a gótikus stílusban épült Andrássy Mauzóleum épületét.

3. nap

Meglátogatjuk a helyi magyar oktatási nyelvű általános iskolát. Itt megismerkedünk a helyi gyermekekkel, csokoládéval és saját készítésű ajándékokkal kedveskedünk nekik. Megismerkedünk az iskolájukkal és közös programokat szervezünk. Együtt ellátogatunk a kettészakított faluba, ahol a diákok megismerhetik az egyszerű emberek szemszögéből Trianont. Doboruszkára utazunk, ahol Dobó István és családjának életével és az Egri csillagok történetével ismerkedünk.

4. nap

Kirándulásunkat a Leleszi kolostor felkeresésével folytatjuk. Itt meghallgatjuk premontrei szerzetesek és a hiteles helyként szolgáló templom és kolostor történetét. Megnézzük a 700 éves freskómaradványokat. A település községházát tekintjük meg, amit Makovecz Imre tervezett.

Kirándulásunkat a kormányzó fejedelmünk születési helyszínén fejezzük be, ahol átismételjük életének állomásait és megkoszorúzzuk a bronz mellszobrát és elénekeljük a Magyar Himnuszt. Történeteket hallunk a Szabadságharc eseményeiről.

Kellemes és tartalmas kirándulást kívánunk minden kedves velünk utazónak!

A programtervezet válltozásának jogát fenntartjuk.