2017.04.19.-22. A Miskolc-Szirmai Református Általános Iskola Felvidéken

Egy határtalan kirándulás Határtalanul

A Határtalanul pályázat keretén belül négy varázslatos napot tölthettünk el a Felvidéken.

Az előkészítő órákon meséltünk a gyerekeknek Felvidékről és annak szépségeiről.

Első utunk Rozsnyóra vezetett, ahol a sétánk során megcsodálhattuk a Városházát, a város négyszögletű főterén pedig az óratornyot és a napórát. A Fábry Zoltán Alapiskolában a fogadtatás nagyon szívélyes és megható volt. A 7. osztályosok műsora és az együtt eltöltött órák után folytattuk utunkat a Betléri kastélyba. Bepillantást nyerhettünk az Andrássy család életébe, majd meglátogattuk a krasznahorkai Mauzóleumot.

Második nap megnéztük Igló városának klasszicista Városházát, copf stílusban épült evangélikus templomát, majd megkongattuk az előtte álló kis harangot. A helyiek szerint, ha alatta állva kívánunk valamit, az teljesedni fog. Lőcsén a Szent Jakab templom és a régi Városháza szépségei után megtudtuk, hogy kiket is zártak be a Szégyenketrecbe. A napot Kézsmárkon zártuk. Az evangélikus templom előtt sok érdekes dolgot tudtunk meg a reformációról.

Harmadik nap a reneszánsz, majd rokokó stílusban átépített márkusfalvi kastély volt az első programunk, ahol megcsodálhattuk a különböző korszakok bútorait. Később átsétáltunk a Máriássy család nyári rezidenciájába, ahol egy billentyűs hangszer kiállítás fogadott bennünket, amely egyben koncertteremként is szolgált. Továbbutaztunk a Magas-Tátra lábához, hógolyóztunk és sétáltunk Tátralomnic szecessziós villái között. Nagyon érdekesnek találtuk a Tátra Múzeumot, melynek segítségével betekintést nyerhettünk a Tátra élővilágába.

Utolsó napunkat Rimaszombat városának megismerésével kezdtük, majd megkoszorúztuk Petőfi Sándor és Blaha Lujza szobrát. A füleki várban érdekes történeteket hallhattunk a vár történetéről, az első tulajdonosáról, láthattuk a korabeli szerszámokat, evőeszközöket, és kipróbálhattuk a fegyvereket is. Napunkat egy rövid erdei túrával zártuk, miközben figyeltük a természetet, hallgattuk az állatok hangját.

Elégedetten, élményekkel telve értünk haza.

Az értékelő órán emlékeztető feladatok segítségével tartottunk élménybeszámolót a 6. osztály diákjainak.