Nagyvárad

Erdély

összefogás

2017.10.09.-12. A Miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium Erdélyben

Erdélyi kirándulás az utazó gyermekek szemével nézve...

Bakos Boglárka 2017. október 9.

Kossuth Lajos Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Pedagógiai Szakgimnázium - Miskolc

Eljött a nagy nap. Mi, a Kossuth gimisek Miskolcról már 4:30 kor útra készen vártuk, hogy Erdélybe induljunk. Az út zökkenőmentesen zajlott. A határ után első állomásunk Nagyvárad volt, ahol körbejártuk a főteret és több templomba is betértünk. a következő úti cél Kolozsvár volt, ahol idegenvezetőnk Lovász Attila csatlakozott hozzánk.Megmutatta nekünk Mátyás királyunk szülőházát, a templomot, ahol több fejedelem volt felszentelve illetve Mátyás király keresztelője is megtörtént.Majd megnéztük az egyetem szerteágazó épületeit és a református templomot.Egy kis szabadidő után Gyulafehérvárra indultunk, Alvince-ben egy kolostorban volt a szállásunk. Egy finom vacsora után mindenki elfoglalta szobáját és vártuk a másnap izgalmait.

Erki Flóra, Vokánics Dominika 2017 október 10.

Ma reggel nehéz volt az ébredés, de örömmel indultunk Gyulafehérvárra, ahol ismét találkozhattunk a Gróf Majláth Károly Gusztáv Római Katolikus Teológiai Líceum diákjaival. Ők mutatták be nekünk a várost is. Megnéztük a híres és egyedi templomaikat, a híres szerzetesek kriptáit, a vár kertjét és annak szobrait. A diákok elmesélték, hogy a város csillag alakban épült, vizesárok vette körül, hogy az ellenség nehezen tudja csak bevenni. Szerencsénkre még egy őrségváltást is sikerült megnéznünk. Délután szabadidőt is kaptunk, amit mindenki saját igénye szerint tölthetett. volt, aki vásárolgatott, volt aki sétálgatott a parkokban. Este visszatértünk a kolostorba, ahol finom vacsorával vártak minket.

Turánszky Nikolett 2017.október 11.

Reggeli után a Tordai sóbányába indultunk, ahol idegenvezető vitt végig minket. A bányában lehetőségünk volt csónakázni, pihenni, sőt még internetezni is. innen utunk a Tordai hasadékhoz vezetett, ahol egy két és fél órás túrát tettünk. A merészebbek még a barlangokhoz is felmásztak. Ezután a Böjte Csaba torockói gyermekotthonba igyekeztünk, ahol adományunkat adtuk át. Nagyenyeden Bethlen Gábor iskola és kollégiumba látogattunk, ahol a jelképesen álló fűzfák alatt fényképet is készítettünk. Fáradtan és éhesen értünk a szállásra, ahol megint finom vacsora várt minket.

Farkas Laura 2017. október 12.

A negyedik nap reggelén a reggeli után elhagytuk alvinci szállásunkat. Utunk Aradra vezetett, ahol megkoszorúztuk a 13 aradi vértanú emlékhelyét. Ezután Nagyszalontára utaztunk , ahol Arany János szülőházánál álltunk meg, majd a csonka tornyot másztuk meg és néztük meg a költő életével kapcsolatos emléktárgyakat. Útközben búcsút vettünk idegenvezetőnktől, aki nagyszerű segítség volt kirándulásunk során. Köszönjük Attila! Sok emlékkel és tapasztalattal gazdagodtunk az elmúlt napokban és mindannyiunkban nyomot hagyott a kirándulás emléke.