2017. 10. 25 – 28. A Sajóvámosi Arany János Általános Iskola Erdélyben

Erdély a csodák országa...

2017. 10 25-én a Határtalanul! pályázatnak köszönhetően indultunk el az Erdélyi kirándulásunkra. A határt átlépve először a Király-hágón álltunk meg pihenni és fotókat készíteni. Utunk innen Tordára vezetett, ahol megnéztük a helyi sóbányát. Az idegenvezetőnk és különböző korokból származó berendezések segítségével megismerkedtünk a sóbányászattal. Tovább utaztunk Dévára, a Szent Ferenc Alapítvány központjába.

Itt találkoztunk Böjte atya diákjaival, akik bemutatták nekünk a katolikus kolostort, ahol élnek. Átadtuk számukra az élelmiszer adományaink egy részét. Másnap felsétáltunk a várba, majd tovább utaztunk a Vajdahunyadi várba, ami a Hunyadi család ősi fészke volt. Miután átismételtük, hogy milyen nagy szerepet töltött be János és Mátyás Magyarország történelmében a diákok csapatokra osztva, különböző feladatok megoldásával fedezték fel a várat. Ezután a csernakeresztúri tájház megtekintése közben a helyi tárlatvezető elmeséléséből megismerkedtünk a bukovinai székelyek történetével.

Harmadnap Marosillyére utaztunk, ahol Bethlen Gábor fejedelmünk született. A szülőházát a Böjte alapítvány restaurálta. Itt a múzeum vezetője által tartott történelem órán korabeli fegyverek és ruhák segítségével ismerkedtek meg a diákok a fejedelem uralkodásának időszakával. Ezt követően a máriaradnai kegytemplomot néztük meg. Ezután Aradon vértanúk kivégzésének a helyén található obeliszket kerestük fel. Megkoszorúztuk azt és elénekeltük a Himnuszt.

A belváros megtekintése után elsétáltunk a szabadságharc szoborcsoportjához. Ezt követően Nagyszalontára utaztunk, ahol találkoztunk a Szent Ferenc alapítvány helyi diákjaival. Itt átadtuk az adományaink másik részét. Negyedik napon meglátogattuk Arany János szülőházát és a Fehér tornyot. Nagyváradon a belvárosban tett sétánk alkalmával a különböző építészeti stílusok jellemzőit láthattuk. Sok szép élménnyel gazdagodva térhettünk haza.

Köszönjük ezt a feledhetetlen négy napot a támogatóknak.