Nagyvárad

Erdély

összefogás

2017. október 09-12-ig. A Miskolc Avastetői Általános Iskola Felvidéken

Iskolánk tanulói Határtalanul osztálykirándulás keretében a Felvidéken „kalandoztak”

A pályázatunk célja: A határainkon túl élő magyarsággal való közvetlen találkozás erősítse atanulók erkölcsi, morális és nemzeti identitását, szociális kompetenciáját. Oktatási célunk alátottak bemutatása és tantárgyi ismeretekhez kapcsolása. Célunk kapcsolat létesítése egymagyar iskola diákjaival és pedagógusaival.

2017. 10. 09-én indultunk Tornaljára, hogy meglátogassuk a Kazinczy Ferenc Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolát. Kedvesen fogadtak minket. Miután mindkét intézmény bemutatkozott egy-egy ppt-vel alátámasztott előadáson, tanulóink táncházat kezdeményeztek.

Először mi mutattuk meg tudásunkat, aztán a helybeliek, végül közösen ropták a lányok. Aztán spontán beszélgetőkörök alakultak, ahol a gyerekek ismerkedtek, szelfiztek, bejelölték egymást a facebookon. Kölcsönös ajándékozás után elbúcsúztunk.

A közeli Rozsnyó volt a következő állomásunk. Itt sétálva felfedeztük a belváros rejtelmeit. Tanulóink kapcsolatba léptek helyi lakosokkal, s lelkendezve számoltak be élményeikről.

Következett Kassán a Szent Erzsébet-dóm, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc síremlékét. A belváros nevezetességeit (Rodostói-ház, Orbán-torony, összetört harang, Állami Színház, szökőkút stb.) a gyerekek csoportokba rendeződve keresték meg.

Ezután szálláshelyünkre utaztunk, amely Iglón volt. A szobák elfoglalása után, értékeltük a nap eseményeit, s elkezdték kitölteni a feladatlapokat a tanulók.

Másnap reggeli után a Szlovák Paradicsomban túráztunk a Hernád-áttörés irányába. Az őszi Tátra csodálatos látványa mindenkit elbűvölt.

Délután Késmárkot kerestük fel. Itt az evangélikus templomban megkoszorúztuk Thököly-síremlékét, majd a különleges, fából készült templomot is felkerestük. Ezután elsétáltunk a Thököly-várba, ahol meghallgattuk a vár legendáit.

A harmadik napon Lőcsén a Szt. Jakab templom különleges oltárát csodálhattuk meg. A városnézés közben felidéztük a városhoz kötődő irodalmi műveket. Délután Közép-Európa legnagyobb várával, a Szepesi-várral ismerkedtek meg tanulóink. Csoportokban keresték fel a vár helyszíneit.

Az utolsó nap délelőttjén Betlérre, az Andrássy család vadászkastélyába látogattunk el. Megnéztük a szépen felújított épületet és a benne található bútorkiállítást is.

Délután Gombaszögön a Szlovák-karszt részét képező, Unesco világörökség természeti örökségeként nyilvántartott cseppkőbarlangot tekintettük meg.

Rácsodálkoztunk a Szlovákiában páratlan szalma cseppkövekre.

Ezután fáradtan, de fantasztikus élményekkel gazdagodva hazatértünk.