2018. 05. 06-09. A Taktaszadai Móra Ferenc Általános Iskola tanulói Kárpátalján

AZOK A CSODÁS BÉRCEK…

Iskolánk első ízben vett részt a Határtlanul! Program tanulmányi kirándulásán, Kárpátalján. Lázas előkészület előzte meg utunkat.

A kirándulást a Scool-túra Utazási Irodán keresztül bonyolítottuk le. Vezetőjének, Szabó Évának ezúton is köszönetet mondunk a remek, szervezésért, a gondoskodásért, mindenért, ami felejthetetlenné tette számunkra a kint tartózkodásunkat.

A kirándulás első napján Ungvárt és Munkácsot kerestük fel. A tanulók csapatokat alkotva feladatokat kaptak, a gyönyörű munkácsi várat fedezték fel.

Szállásunk a frissen felújított Beregszászi Kálvin János Református Szakkollégiumban volt. A kollégium konyhája látott el minket a négy nap folyamán finomabbnál finomabb étellel.

A második napon ellátogattunk a Szolyvai Emlékparkba, a Malenkij robot helyszínére. Az emlékműnél elhelyeztük az emlékezés szalagját. A gyerekek csapatonként videó felvételt készítettek az itt elhangzottakról. Polenán megkóstolhattuk a híres gyógyvizet.Velünk kirándult 10 makkosjánosi diák is. Felkerestük az Árpád-vonal legnagyobb egybefüggő felújított bunkerrendszerét, Felsőgereben falu közelében.

A Vereckei-szorosban letáboroztunk, jó alkalom volt ez az ismerkedésre, beszélgetésre, önfeledt játékra, kacsázásra a Szarvas patak partján. A napot a Borzsa havasok megtekintésével zártuk, itt közösen elénekeltük a Himnuszt. Felemelő érzés volt.

A harmadik nap délelőttjét a Jánosi Középiskolában töltöttük ismerkedéssel, beszélgetéssel, játékkal, barátságos focimérkőzéssel. Délután Tiszaújlakra mentünk és emlékszalagot tűztünk a Rákóczi szabadságharcnak emléket állító turul szoborhoz. Ezután Nagymuzsaly következett, ahol egy Árpád kori templom romjait néztük meg. A nap utolsó állomása a tiszacsomai honfoglalási emlékpark volt. Este hosszan beszélgettünk a hazaszeretetről.

Utolsó napunk Beregszász felfedezésével telt, csapatonként oldottuk meg a feladatokat, kerestük meg a történelmi emlékhelyeket.

Nagyon hamar elröpült ez a négy, élményekkel teli felejthetetlen nap. Gyönyörű időben, remek programok részesei lehettünk. A látott történelmi helyek és azok a csodás bércek örökre beleivódtak emlékezetünkbe. Hálával gondolunk a helytörténeti vezetőnkre – Varjú Zoltánra-, aki rengeteg új ismerettel gazdagított minket. Köszönjük a lehetőséget!