2018.05.22.-25. A Mádi Koroknay Dániel Tehetséggondozó Általános Iskola Erdélyben

Határtalanul Erdély

2018.május 22.

Partiumi látogatásunk első napján, öt órás buszozás után érkeztünk kirándulásunk első helyszínére, Nagykárolyba. Városnéző sétánk során, elsőként a Polgármesteri Hivatalba mentünk, az egykori híres bálterembe, ahol Petőfi először találkozott leendő feleségével, Szendrei Júliával.  Sétánk következő állomásaként Károli Gáspár emléktáblája előtt tisztelegtünk. A Károlyi kastély impozáns épületét sajnos csak kívülről volt lehetőségünk megtekinteni! Szatmárnémeti belvárosában is tettünk egysétát. Fáradtan, de sok élménnyel megrakottan érkeztünk meg Koltóra, ahol finom vacsora után fáradtan tértünk nyugovóra!

2018.május 23.

Reggeli után Koltón rendhagyó irodalomórán vettünk részt, ahol sok új információt tudtunk meg Petőfi életéről! Megkoszorúztuk a parkban lévő emlékszobrot. Ezután, Mogosán a Keleti-Kárpátok csodás hegyeiben gyönyörködhettünk libegőzés közben. Délután Nagybánya belvárosával ismerkedtünk. Vacsora után a település közösségi házában csángó néptánc lépéseit sajátítottuk el. Tartalmas szép napot zártunk!

2018. május 24.

Reggel Nagybányára mentünk. Európa legnagyobb regionális ásványmúzeumába, ahol csodálatos érceket, kristályokat nézhettünk meg. Innen Erdődre utaztunk, itt megismerhettük Petőfi Sándor házasságkötésének helyszínét.

Nagyszalontára is ellátogattunk, a Csonka toronyban rendhagyó irodalom órán vettünk részt.

Az Arany emlékháznál koszorút helyeztünk el a költő emléktáblájánál.

Utazásunk utolsó helyszíne Böjte Gyermekotthon volt, ahol átadtuk az ajándékainkat.

Nagyváradi szállásunk elfoglalása után sétát tettünk az esti fényekben úszó belvárosban.

2018. május 25.

Kirándulásunk utolsó napján, nappali fényben is megnéztük a nagymúltú belvárost. A sok régi felújított épületnek köszönhetően impozáns látványban volt részünk. Utazásunk utolsó helyszínén a Püspöki Palotát és a csodálatos Bazilikáját tekintettük meg. A Bazilika előtt koszorút helyeztünk el Szent László szobránál. Szomorú szívvel, de búcsút kellett venni egykori Magyarország területétől. Ezaz utazás felejthetetlen élményt nyújtott minden gyermek számára.