Nagyvárad

Szerbia

Erdély

összefogás

őriszentpéteri és pankaszi iskola - 2015. június 2-5.

A 7. osztályos tanulók az őriszentpéteri és a pankaszi iskolából a Határtalanul program keretében Szlovákiába utazhattak június 2 és június 5 között.

Első nap Komáromban a Bartók-emléktáblánál és Jókai Mór szobránál helyeztünk el emlékszalagot.  Szklabonyán megtekintettük Mikszáth Kálmán szülőházát, ahol András bácsi palóc tájszólással mesélt a híres író életéről. Utána Kékkő várába érkeztünk. A vár valaha Balassi Bálint családjáé volt. Este pedig elfoglaltuk a szállásunkat Donovalyban. A második nap délelőttöt a Magas-Tátrában a Csorba-tónál töltöttük. A tó körül a hegyek még havasak voltak. Ezután Ótátrafüredre mentünk, ahol sétáltunk a szép régi épületek között, és kaptunk szabadidőt. Utána Lőcse felé vettük az irányt. Itt megnéztük a Szent Jakab templomot, Lőcsei Pál mester szép szárnyas oltárát, a Városházát és a szégyenketrecet. A harmadik nap délelőttjét Losoncon töltöttük, ahol megismerkedtünk a losonci diákokkal. Együtt ünnepeltük a nemzeti összetartozás napját. Ezután a sportpályára vonultunk. A fiúk fociztak, a lányok pedig lelkesen szurkoltak. Jó hangulatú délelőtt után búcsúztunk vendéglátóinktól és indultunk tovább Zólyomba. A zólyomi várat néztük meg. A napot Besztercebányán zártuk, ahol körbesétálva megtekintettük a bányaváros nevezetes épületeit, majd szabadidőt kaptunk a város szép főterén. A negyedik napon hazafelé indultunk. Útközben megnéztük a szepescsütörtöki neogótikus templomot, a nyitrai várat és a Szent Emmerám templomot.

Tartalmas utazás után sok élménnyel tértünk haza.

(Radácsi Etelka 7. osztályos tanuló és Pátiné Horváth Ilona osztályfőnök)