2016.10.06.-09. Körmendi Somogyi Béla Általános Iskola Felvidéken

„Határtalanul” kirándulás Szlovákiába

Álmosan, de lelkesen indultunk útnak október 6 – án. Az első úticélunk Komárnó volt. Itt megkoszorúztuk Jókai Mór szobrát és Bartók Béla emléktábláját, majd az Európai Udvarban tettünk látogatást. Ezután Mikszáthfalvára mentünk, ahol megismertük a Mikszáth család történetét. Meglátogattuk a Balassyak kékkői várát, onnan tovább utaztunk Rimaszombatra, ahol az első napi szállásunk volt.

Második napunk a Tompa Mihály Alapiskolában kezdődött. Megnéztük a gombaszögi cseppkőbarlangot, ahol gyönyörű látványban volt részünk. Ellátogattunk Andrássy Dénes és felesége mauzóleumába, majd Krasznahorka várához, valamint az Andrássyak vadászkastélyába is. Később Iglóra indultunk, ahol a következő két napi szállásunk volt.

Szombaton körbejártuk Igló város főterét, útunk Lőcsére, majd a Magas – Tátrába vezetett, ahol még hógolyóztunk is. Innen tovább buszoztunk Késmárkra, ott két evangélikus templomot látogattunk meg. A másodikban megkoszorúztuk Thököly Imre, iskolánk utcájának névadója kriptáját, és elénekeltük a himnuszt.

Másnap reggel Selmecbánya felé vettük az irányt, itt tiszteletbeli bányászokká váltunk, beöltöztünk és lementünk a bányába. Mindezek után hosszú út várt ránk hazafelé. Fárasztó volt a négy nap, de megérte, mert nagyon jól éreztünk magunkat és sokat tanultunk ezen a kiránduláson.