Nagyvárad

összefogás

2017.05.10.-13. Az Abasári Aba Sámuel Általános Iskola Felvidéken

Felvidéki Felfedezők

Az Abasári Aba Sámuel Általános Iskola hetedik osztályos tanulói négy napos tanulmányi kiránduláson vehettek részt 2017. május 10-13. között, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott Határtalanul pályázat keretében.

Az osztály izgatottan készülődött a felvidéki utazásra. Alaposan felkészültünk Felvidék földrajzából, élővilágából, történelméből és az általunk meglátogatott településekből az előkészítő órákon. A gyerekek az otthoni kutatómunkának köszönhetően tovább bővítették ismereteiket ezen kívül a művészet, építészet, és irodalom területén is.

A négy nap során barátkoztunk a tornaljai magyar nyelvű általános iskola hetedik osztályosaival, akikkel még egy barátságos focimérkőzést is játszottunk.

Bejártuk a betléri Andrássy kastélyt, a Világörökség részét képező zsigrai templomot és Szepesi várat majd sétáltunk a várfalon. Igló csodás orsó alakú fő terén barangoltunk, megnéztük az itt található gyönyörű házakat és templomokat és ismerkedtünk a klasszicista stílussal. Lőcsén felidéztük Jókai Mór és Mikszáth Kálmán ide kapcsolódó műveit, majd megcsodáltuk többek között a gótikus stílusú Szent Jakab templomot és a benne található több mint 18 méteres főoltárát.
Késmárkon látogatást tettünk a várban és a fő tér környékén, megkoszorúztuk Thököly Imre sírját és elénekeltük a himnuszt. Érdekes volt megismerni az ottani ballagáshoz kötődő szokásokat.
Rimaszombati sétánkon pedig Petőfi Sándor szobrát koszorúztuk meg és elszavaltuk a Nemzeti dalt. Végül a zegzugos Füleki várat fedeztük fel.

Soha nem fogjuk elfelejteni a gyönyörű tájakat és a csodás kilátást a Tamásfalvi kilátóból a Szlovák Paradicsomban tett túránk során.

De a közös munkát Attila bácsival, színi előadásokat és a vacsora utáni röplabda meccseket sem, kilátással a Magas Tátrára.

Rengeteget tanultunk más népekről, az összetartozásról, a csapatszellemről és magunkról is. A csodás négy nap felejthetetlen élményekkel zárult le.