Nagyvárad

Szerbia

Erdély

összefogás

2017. április 19-22. A Gyöngyösi Kálváriaparti Sport- és Általános Iskola Erdélyben

ˇ"Összetartásban rejlik az erő!"

A gyöngyösi Kálváriaparti iskolások Erdélyben, 2017. április 19-22.

Mit várok az utazástól?: "Rengeteg mókát, kirándulást, jókedvet, élményekben gazdag napokat." - ezt írták a "Puliszkák" az útinaplóba, amelyben az élményeiket rögzítették a 9 fős csapatok. (Nem kell meglepődni ezen a csapatnéven, mert csak azt bizonyítja, hogy felkészülten vágtunk neki az útnak, s már előre megismerkedtünk néhány erdélyi tájszóval, főleg ételek nevével. Így lettek még "Szent Pityókák", "Tőtött Árdék", "Húspotyolók.

Igaz, ami igaz, nem ilyen időjárást képzeltünk el magunknak az útra! Az első 2 napon szakadatlanul zuhogott az eső vagy a hó, aztán a végére már jobb lett, időnként a nap is kisütött. De az esőt, havat, hideget sem bántuk, mindent megnéztük, amiért odamentünk.

Gyönyörű helyeket látogattunk sorba, minden napra rengeteg nézni és megjegyezni való akadt. Csak címszavakban felsorolva:
1.nap Nagyvárad: dóm, Szt. László herma, Nagyszalonta: Arany-porta, Csonka-torony.
2.nap Csucsa: Boncza-kastély, Kolozsvár: Mátyás király szobra, Szt.Mihály templom, Hunyadi Mátyás szülőháza, Torockó, Nagyenyed: Bethlen Gábor Kollégium.
3.nap Marosillye: Bethlen Gábor szülőháza, Vajdahunyad: Hunyadi-vár, Csernakeresztúr: bukovinai székelyek tájháza, Déva: vár, városközpont.
4.nap Gyulafehérvár: a vár területe, székesegyház, Tordai sóbánya, Körösfő református templom, Király-hágó.

A nagyszalontai és a dévai gyermekotthonban volt a szállásunk, így lehetőségünk volt megismerni a dévai Szent Ferenc Alapítvány és Böjte Csaba gyermekmentő tevékenységét.
Nagyon kedvesek voltak a vendéglátóink. Az otthonokban élő gyerekeknek apró ajándékokat vittünk.