Nagyvárad

összefogás

2018.04.26-29. a Nyárády András Általános Iskola Kárpátalján

Határtalanul a Nyárády András Általános Iskolában

A Nyárády András Általános Iskola tanulói 2018.04.26-29. között a HAT-17-01-2017-00030 számú „Határtalanul - Nyárádyak a Kárpátok bércein” program keretében négy csodálatos napot töltöttek Ukrajna Kárpátaljai területein.

A 29 gyermeket és 3 pedagógust számláló kis csoporttal történt eseményeket az alábbi napi beszámolóból ismerhetjük meg:

„1. nap: Reggel 6-kor indultunk Felsőnyárádról. Az utazás során csoportokat alakítottunk. A délutánt Munkácson töltöttük. A várban a Rákóczi szobornál emlékszalagot kötöttünk, himnuszt énekeltünk. Meglátogattunk egy ortodox kolostort és egy görögkatolikus templomot. A belvárosi séta során többek között Munkácsy Mihály szobrát és a városházát is láttuk. Kis csoportokban kerestük fel a főutca nevezetességeit. Este elfoglaltuk a szállást Beregszászban, és kis játszóterezés után feladatokat oldottunk meg.

A 2. napon iskolákat látogattunk meg. Délelőtt a Zápszony Általános Iskola polgárvédelmi napjába kapcsolódtunk be, majd közösen filmet néztünk a csernobili katasztrófáról. A bemutatkozó műsorunk után ismerkedtünk, barátkoztunk, fociztunk az ottani gyerekekkel. Délután a Nagyberegi Középiskola tanulóinak magas színvonalú kerékpáros bemutatóját néztük meg. Ezt is és a polgárvédelmi nap alkalmából felállított akadálypályát is kipróbálhattuk. Este megtörtént a szokásos naplóírás, feladatmegoldás.

A 3. napon többet utaztunk. Szolyván koszorúztunk és himnuszt énekeltünk a Malenkij robot áldozatainak emlékére. Megkóstoltuk a polenai ásványvizet, majd az Árpád vonal egyik bunkerébe látogattunk el Felsőgerebenben. Délután Volóc közelében pihentünk a füves hegyoldalon, miután megoldottuk a feladatokat. Este egy előadáson vettünk részt, amely a haza, hazaszeretet, nemzet, magyarság fogalmak megértését segítette.

4. nap délelőtt: Beregszász. Csoportokban kerestük fel a város nevezetességeit térkép segítségével. Emléktáblák, feliratok szövege alapján hiányos mondatokat kellett kiegészítenünk. Ezután a főiskola aulájában folytattuk a munkát. Ebéd után haza indultunk. Hosszúra sikerült határátlépés után este 10 órára hazaértünk.

Tartalmas napokat töltöttünk Kárpátalján, mely utazás örök életre szóló élményekkel gazdagított bennünket.” /Fülpes László-tanár/