2018.06.04.-07. A Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium Erdélyben

Határtalanul

"

1. nap: Június 4-én kora reggel indultunk el Szombathelyről. Mindenki nagyon álmos volt, de ennek ellenére nagyon jó hangulatban telt az út. A határon pár perc alatt átértünk, innen már csak másfél óra választott el minket Nagyszalontától. Mikor megérkeztünk megnéztük a Csonka Toronyban lévő interaktív kiállítást és mosolygásra derített minket a tárlatot bemutató vezető. Onnét Arany János szülőházához látogattunk el, ahol megnéztük a korra jellemző parasztház berendezéseit és falatoztunk a hűs árnyat adó eperfáról. Ezután elfoglaltuk a Böjte Csaba által alapított Szent Antal Gyermekvédelmi Otthonban a szállásunkat. A vacsora után átadtuk a hozott adományokat és a fiúk egy barátságos focimeccset játszottak az otthonban lakó gyerekekkel. Este pedig egy nagy sétát tettünk a városban.

2. nap: A következő nap a reggeli után felpakoltunk a buszra, elköszöntünk és elindultunk Nagyváradra. Az első utunk az Ady Endre Elméleti Líceumba vezetett, ahol csoportokba körbenézhettünk az iskolában. A robotika teremben elég sok időt töltöttünk el, nagyon érdekes dolgokat mutattak nekünk. Aztán együtt kimentünk a városba. Megnéztük a főteret, azután felmentünk az óratoronyba, ahol gyönyörű volt a kilátás a városra. Majd szabadidőnkben ellátogattunk a Holdas toronyba, amit azért hívnak így, mert a tetején lévő gömb mutatja az aktuális Hold állást. Azt követően ebédeltünk majd elsétáltunk a bazilikáig amiben megnéztük a kincstárat, és a falon lévő gyönyörű freskókat. Az idegenvezető vicces és érdekes előadást tartott amit mindenki élvezett. Meghallgattuk a templom akusztikáját is. A sok séta és a gyönyörű látnivalók után elfoglaltuk az új szálláshelyünket a Góbé Csárdát. A vacsorát követően az erdélyi barátainkkal töltöttük az estét.

3. nap: Reggeli után útnak indultunk Nagykárolyba ahol a Károlyi család kastélyában lévő állatkiállítást a festmény és panoptikum tárlatot néztük meg. Majd utunk Érmindszentre Ady Endre szülőházához vezetett.Onnét vissza mentünk Nagyváradra, ahol volt egy kis időnk a plázában vásárolni, utána pedig a várhoz sétáltunk ahol erdélyi ismerőseink csatlakoztak hozzánk és megnéztünk egy kis előadást a szőttesekről. Este csapatokba álltunk és különböző vicces feladatokat kaptunk a tanároktól mint például activity és tánc bemutató, zene felismerés, versírás.

4. nap: A reggelit követően a két nappal előbb látottakat kellett időre megtalálnunk és felismernünk játékos formában. A délelőtt végét focival zártuk.Összepakolás után útnak indultunk majd a határnál másfél órát várakoztunk, ezután még kétszer megálltunk, és szerencsésen haza érkeztünk. A sok gyaloglás ellenére nagyon jól telt el az elmúlt 4 nap.