Nagyvárad

Erdély

összefogás

2018.10.24.-27. A Nyárády András Általános Iskola Szerbiában

A Nyárády András Általános Iskola tanulói 2018.10.21-24. között a HAT-18-01-0287 számú „Határtalanul -Minden percben összeér a két kezünk! " program keretében négy csodálatos napot töltöttek Délvidék területein.

A 36 gyermeket és 4 pedagógust számláló kis csoporttal történt eseményeket az alábbi, napi beszámolókból ismerhetjük meg:

/A beszámoló Molnár Mátyás 8. osztályos tanuló napi beszámolói alapján készült./

1.      nap:

Korán felkeltünk ésreggel 6 óráraaz iskola eléérkező buszhozmentünk. Mindenki fáradt volt, így sokan aludtak menet közben.

Az utazás alatt kiválasztottuk a csapattagokat és kapitányokat. Én is kapitány lettem.

A határon hamar átértünk.

Zentán, a Tisza parton sétálgattunk, megnéztünk egy szobrot, amit a hajósok tiszteletére állítottak fel, majd egy emlékművet, melyet a zentai csata emlékére emeltek. Meghallgattuk a magyar himnuszt és emlékszalagot helyeztük el. Az emlékművet a történés 445. évfordulójára készítették.

Következő állomásunk Csantavér, ahol templomba mentünk, ami nagyon szép és a falu méreteihez képest óriási.

A szállásunk Szabadkán volt.

Megtörtént a vacsora, ami után csapatfeladatokat oldottunk meg. Én személy szerint meg voltam elégedve a társaimmal.

2.      nap:

Az ébresztő és a reggeli után Szabadka központjába utaztunk, ahol is a csoportok egy-egy pedagógus kíséretében térkép alapján fedezték fel a város nevezetességeit. Mi megtaláltuk a városházát, a színházat a kék- és a zöld szökőkutat, a mézeskalács házat, de a vasútállomásig is eljutottunk. Az egyes nevezetességeknél szelfit is készítettünk.

A felfedező túra után Palicsra utaztunk, ahol egy általános iskola tanulóival ismerkedtünk meg. Kölcsönösen bemutattuk egymás iskoláját és kisebb műsorszámokkal és foci mérkőzéssel igyekeztünk egymáshoz közelebb kerülni.

A palicsi tó a századforduló, az 1900-as évek idejébe repített bennünket. Megnéztük a csodálatos villákat a női fürdőt és sétáltunk a tó partján.

A szállásra visszatérve ellátogattunk egy harmadik típusú múzeumba, majd vacsora és csoportfeladatok, valamint beszámolók következtek.

3.      nap:

A reggeli nagyon bőséges és finom volt. Az utazásra saját kezűleg készítettük a szendvicseinket, hiszen egész nap úton voltunk.

Először Bácstopaljára mentünk ahol tájházat, bognár és kovácsműhelyeket néztünk meg. Az előadó néni beszélt nekünk a tisztaszobáról, hogy hogyan épültek a házak, hogy kik laktak ott, majd a bognár és a kovácsműhelyben is sok érdekességet tudtunk meg.

Második állomásunk Törökbecse. Megnéztük gróf Leiningen Westerburg Károly (aradi vértanú) szobrát és emlékszalagot helyeztünk el az emlékműnél.

Csurrogon az ártatlanul kivégzett magyaroknak állított emlékművet néztük meg és hagytunk emlékszalagot.

Utoljára Pétervárra mentünk, azaz Újvidékre, ott megnéztük a Dunát és az Pétervári várat, majd kis utazás után jutottunk a NoviSadi főtérre.

Ezek után indultunk a szállásra, ahol vacsora után csoportosan végeztünk feladatokat és számoltunk be a nap történéseiről.

4.nap:

A hazautazás napja.

Reggeli és uticsomag készítés után a szabadkai állatkertbe mentünk, ahol rengeteg fényképet készítettünk.

A határátkelés viszonylag gyorsan megtörtént.

Az utazás során igyekeztünk az időt hasznosan eltölteni. Összefoglaltuk a négy nap történéseit, feladatokat oldottunk meg, ellenőriztük a korábban készített totókat, és egymásnak jókívánság üzeneteket küldtünk, melyeket Fülpes tanár bácsi olvasott fel.

A hazaút vidáman és gyorsan eltelt. Nyékládháza határában elbúcsúztunk idegenvezetőnktől Erzsike nénitől és Ervin bácsinak, a buszsofőrnek is megköszöntük, hogy biztonságosan fuvarozott minket.

Az iskolánál már vártak a szüleink.

Tartalmas napokat töltöttünk Szerbiában.