2018. szeptember 24.-27. Az Ormosbányai Hosztják Albert Általános Iskola Kárpátalján

HATÁRTALANUL KÁRPÁTALJÁN AZ ORMOSBÁNYAI HOSZTJÁK ALBERT ÁLTALÁNOS ISKOLA TANULÓI

Iskolánk 20 tanulója vehetett részt az EMET által támogatott(HAT-18-01-2018-0030) pályázati pénzből Kárpátaljai kiránduláson 2018. szeptember 24-27 között.

A határt Beregsuránynál léptük át. Első utunk a munkácsi várba vezetett, ahol megismerkedtünk a vár történetével. Megkoszorúztuk Zrínyi Ilona és II. Rákóczi Ferenc szobrát, majd közösen elénekeltük a Himnuszt. Ezt követően megtekintettük Munkács nevezetességeit. Este elfoglaltuk szállásunkat Beregszászon. Itt esti feladatként a csapatok nevet adtak maguknak, címert terveztek, úti naplót írtak.

Másnap Szolyvára látogattunk. Megnéztük, megkoszorúztuk az Emlékparkot. A tanulóknak képzeletbeli riportot kellett készíteni egy túlélővel és családjával. Innen Polenára mentünk, ahol megismertük és megkóstoltuk annak gyógyvizét. Következő állomásunk a Volóc-tető volt. Megismerkedtünk a Feszti körképpel (képen), és megfigyelhettük a képen látható hegyeket a valóságban. Tovább haladva megálltunk Beregszentmiklóson. Ott egy tárlatvezetésen vettünk részt abban a kastélyban, amelyben Zrínyi Ilona és Thököly Imre megismerkedett. Megálltunk A Csernek hegyi Ortodox templomnál, megcsodáltuk kívülről-belülről. Esti feladatként gyógyvizes palackra címkét kellett tervezni és útinaplót írni a tanulóknak.

Harmadik nap meglátogattuk testvériskolánkat Péterfalván. Közös sportjátékokon vettünk részt, majd kötetlenül beszélgethettek a két iskola tanulói egymással. A következő állomás Tiszaújlak volt, ahol megnéztük és megkoszorúztuk a Turul emlékművet. Itt a Szózatot énekeltük el. Ezt követően Csetfalvára mentünk, ahol a fazsindelyes fakazettás mennyezetű református és a modern építésű ökonomikus templomokkal ismerkedtünk meg. Összehasonlítottuk a 3 megismert templomot. Majd a Nagyberegi Református Líceumban akrobatikus kerékpár bemutatót nézhettünk meg. Esti feladatként képet kellett rajzolni a csapatnak legjobban tetsző helyszínről és útinaplót írni.

Utolsó nap Beregszász nevezetességeit fedeztük fel térkép segítségével csapatokban. A megtalált nevezetességeknél szelfit kellett készíteni a tanulóknak. Ebéd után indultunk haza.