Szendrői Apáczai Csere János Általános Iskola Erdélyben

2016. május 11- től 14- között iskolánk a Határtalanul! című program keretében Erdélybe kirándulhatott.

„Szép Erdélyországban” jártunk

Iskolánk a Szendrői Apáczai Csere János Általános Iskola7. osztályos tanulói tanáraikkal a Határtalanul! című program keretében Erdélybe kirándulhattak 2016. május 11- től 14- ig

Tanulóink megismerhették az Erdélyben élő magyar lakosság helyzetét, életmódját és történelmét. Élő történelem, irodalom, ének, hon- és népismereti, dráma órákon keresztül látogattuk meg a történelmi emlékhelyeket.

Jártunk Nagyváradon, Gyulafehérváron, Vajdahunyad várában. Marosillyén Bethlen Gábor szülőházában voltunk. Nagyszalontán megnéztük az Arany János Múzeumot, felkerestük az író szülőháza helyén álló tájházat, a temetőt.

A nagyszalontai és dévai gyermekotthonban volt a szállásunk. Így közös programokat szervezhettünk az ott lakó gyerekekkel, felnőttekkel. Barátságok szövődtek a tanulók között a sport- és kulturális tevékenységek során.

Aradon megkoszorúztuk a vértanúk emlékművét, Máriaradnán megcsodáltuk a templomot.

Varázslatos vidékeken túrázhattunk és erőt meríthettünk az erdélyi emberek életszeretetéből, gondolkodásmódjából, egymás iránti tiszteletéből, humorából.

Valamennyien rengeteg új ismerettel, élménnyel, baráti kapcsolatokkal gazdagodva tértünk haza.