Nagyvárad

Szerbia

Erdély

összefogás

2018.10.07.-10. Az Irinyi János Református Iskola Tompa Mihály Tagiskolája Erdélyben

Amikor kimondom azt a szót, hogy Erdély…

Az Irinyi János Református Oktatási Központ Tompa Mihály Általános Iskolájának 7. évfolyamos diákjai 40 fővel és négy pedagógussal tanulmányi kiránduláson vettek részt. Ez attól volt különlegesebb, mint egy átlagos kirándulás mert Erdélyben tettük meg. Amikor kimondom azt a szót, hogy Erdély…címmel  nyújtottuk be a  pályázatot, és a  lebonyolítása  a Scool-Túra Kft. utazási irodával közösen valósult meg. Minden ember hallott már a trianoni békeszerződésről, s tudja a magyar nép mennyi mindent veszített, de ezt csak akkor érzi át, amikor bejárja ezeket a területeket.

1.nap : 201.10.07. Reggel 6-kor kezdtük utunkat Erdélybe egy nagyon szép és kényelmes busszal. Erre szükség volt, mert hosszú utakat jártunk meg. Mikor átértünk a határon először a Királyhágóra mentünk, ahol nagyon szép volt a kilátás, mint minden helyen, ahová eljutottunk. Továbbhaladva eljutottunk Tordára, ahol az idegenvezetőnkkel kiegészülve bejártuk a sóbányát, és a Tordai hasadékot is megszemlélhettük. Az utunk Torockóra vezetett. Pazar látvány a székelykő! Itt azonban nem töltöttünk sok időt, de sikerült megtalálni a legöregebb házat. Végül Déva, itt volt a szállásunk ahol egy bőséges vacsora után elfoglaltuk a szobákat és elkészítettük a beszámolókat. Végül nyugovóra tértünk.

2.nap : 2018.10.08.Reggeli áhítat valamint egy finom reggeli után indultunk Marosillyére, Bethlen Gábor szülőházába, ahol egy rendhagyó  történelem órán vehettünk részt és  megkoszorúztuk emlékhelyét. Ez követően mentünk Vajdahunyadra,és csapatokban fedezhettük fel a várat, itt igazán szükség volt a tájékozódási képességre, de megoldódtak a feladatok. Utána lehetett vásárolni, majd mentünk vissza Dévára, hogy megmásszuk a várat, megtekintettük a Magna Curia palotát. Ezután adtunk egy műsort az itt élőknek, majd egy lány körbevezetett minket azon a Dévai Szent Ferenc helyen ahol élnek. Ott átadtuk a hozott adományokat, vásároltunk a gyerekek által készített ajándéktárgyakból.Egy városnéző sétát tettünk a kivilágított belvárosban az idősebb alapítványi diákokkal.

3.nap: 2018.10.09 Reggel buszra ültünk és elindultunk második szálláshelyünkre, Nagyszalontára. Útközben meglátogattuk Siklós várát, majd Aradon a 13 vértanúnak állított emlékművet, a szabadságszobrot, a városházát, majd a belvárosban szabadon nézelődhettünk egy kis időre. Ezután megérkeztünk Nagyszalontára a gyerekotthonba, ahol nagyobb volt a szegénység és a szeretet is, mint Déván.

4.nap:2018.10.10Mielőtt elindultunk volna haza, megnéztük Nagyszalontán a Csonka-tornyot és a református templomot. Ezután Nagyváradra mentünk, ahol a belvárosban megnéztük az összes jelentős szobrot és építményt. Ezek után még megnéztük a római katolikus székesegyházat, ami belülről gyönyörű volt. Ezek után indultunk haza. Nagyon jól éreztük magunkat ebben a négy napban, sokat tanultunk helyekről és az életről is, és mindenképp sok élménnyel hagytuk el Erdélyt, amikre még biztosan sokáig fogunk emlékezni. És akármennyire is jól éreztük magunkat, azért most már jó itt lenni.

Hálás köszönet az idegenvezetőknek Lovász Attilának,és a   Scool-Túra Kft.-nek a lebonyolításért. Azzal a reménnyel búcsúzunk,hogy még lesz módunk visszatérni külhoni ismerőseinkhez.

Tisztelettel az iskola tanulói és pedagógusai.