2019.05.19.-22. között az Aggteleki Általános Iskola Kárpátalján

Határtalanul 2018!

Az Aggteleki Általános Iskola diákjai 2019. május 19 – 22. között tanulmányi kiránduláson jártak Kárpátalján a Határtalanul pályázat keretén (HAT- 18-01-0054) belül, a Scool-túra utazási iroda szervezésében.

Az utazás során felkerestük a munkácsi várat, Beregszászban a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Tanárképző Főiskolán tettünk látogatást, ahol a beregi szőttesekből nyílt kiállítást csodálhattuk meg.

A szolyvai emlékparkban a "malenykij robot" áldozataira emlékeztünk, koszorúztunk.

A Sipot vízesés fenséges látványában is gyönyörködhettünk. A polenai ásványvízforrások mellett elhaladva igazi ásványvizet kóstoltunk.

Meglátogattuk a magyar tanítási nyelvű, kis létszámú Tiszakeresztúri Általános Iskolát. Csetfalván a fakazettás templomot néztük meg, majd Nagyberegre látogattunk.

Élményekkel teli kirándulás volt. Betekintést nyertünk a kárpátaljai magyarok hétköznapjaiba, akik egy szomszédos országban magyarnak vallják magukat, őrzik nyelvünket, kultúránkat.