2018.10.10.-13. A Hernádnémeti Református Iskola Szerbiában

DÉLVIDÉKI KIRÁNDULÁS

1. nap:

Kora reggel indultunk Hernádnémetiből.

A több órás utazás után a határátkelés izgalmai után megérkeztünk Zentára – „a legmagyarabb városba”, ahol sétáltunk Tisza-parton, megnéztük a csata emlékművét.

Ezután Csantavéren, Szilágyi Erzsébet egykori birtokán időztünk, ahol kívülről sikerült amonumentális, római Szent Péter-bazilikát idéző templomot megtekinteni.

Estére kissé megfáradva értünk szabadkai szállásunkra, ahol még a nap eseményeiről kellett feladatokat megoldanunk.

2. nap:

Reggel városnézéssel kezdtünk Szabadkán, ami a XV. században Hunyadi birtok volt. Szabadka felfedezése önállóan feladatlapokkal történt. Megcsodálhattuk a Raichle palotát, aszecessziós városházát, korzóztunk, szabadkai múzeumban néztünk szét.

Néhány tanulónkkal a Mária rádió még riportot is készített a Városházán.

Ezután a palicsi általános iskolába mehettünk.A diákokcsoportok bemutatkoztak egymásnak, ismerkedtünk. Közös focimeccset is játszottunk.

3. nap:

Reggeli Bácska egyik leggazdagabb mezővárosába, Bácstopolyára indultunk– a sokszínű néprajzi anyaggal rendelkező tájházat, valamint a kovács- és bognármesterséget bemutató műhelytkerestük fel.

Törökbecsére utaztunk tovább, ahol tisztelegtünk a szabadságharc hős tábornokának,Leiningen Westerburg Károlyemlékműve előtt.

A település határában áll az egykori templomos lovagrend templomának és kolostorának romja, az Aracsi pusztatemplom, mely a Délvidék egyik legértékesebb és legkorábbi építészeti emléke. Aracs a délvidéki magyarság jelképe és szent gyülekezőhelye.

Megtekintését követően Csúrogra utaztunk, amely Árpád-kori település. 1944 végén, a délvidéki vérengzések során a szerbek megtorlása több mint 3000 magyar és német áldozatot követelt. Megkoszorúztuk az emlékművet.

Ezt követően Újvidékbelvárosát jártuk körbe és megmásztuk a péterváradi erődöt.

4. nap:

Reggeli után Palicsra az Állatkert meglátogatására indultunk és agyógyhatású termálvizéről híres Palicsi-tó partján sétáltunk.