Vajdasági kalandozások

2020.04.14.

Pályázatunk célja, a diákok nemzetiségtudatának bővítése az egykori Magyarország területeinek megismerésével, az ott élő lakosság életmódja által. Irodalmi és történelmi szempontok alapján az egykori nagy Magyarország megismerése, a külhoni gyerekekkel közösen. A régi hagyományok, mesterségek bemutatása a fiatal generáció számára.

1. nap

Szabadka nevezetességeinek játékos megismerése egy kis városi barangolással.

A magyar szecesszió fővárosában, a sok gyönyörű épület közül is kiemelkedik a lenyűgöző városháza, melynek gazdagon díszített tanácstermében történelmi magyar címereket, és ablakain az Árpád-házi magyar királyok üvegfestményeit látjuk. (ha időnk engedi feladatlap segítségével bejárjuk a palicsi tó-partot, ahol szecessziós fürdőépületeket, színpompás villákat láthatunk.

Reggeli után Nyugat-Bácska felfedezésére indulunk. Útközben Bácskossuthfalván tartunk rövid pihenőt. Megtekintjük a millennium évében felállított és az óta számos viszontagságos „kalandot „megélt” Kossuth mellszobrot, a Mikszáth regényéből ismert Noszthy fiú és Tóth Mari „igaz” történetének helyszínét látogatjuk meg. Visszafelé Topolyán a tájház és a kovács-bognár műhely megtekintésével fejezzük be gazdag programunkat.

1. nap

A Tisza-menti települések bejárása és a tartomány székvárosának megtekintése. Első úti célunk Zenta, ott a zentai csatát bemutató látványos kiállítást tekintjük meg. Óbecsén megtekintjük a szép kis város főterét, a világ első villanyárammal működtetett tiszai zsilipjét.

A Than-házban játékosan ismerkedhetünk a tudomány és művészet világával. Utunkat a tartomány székvárosa Újvidék felé folytatjuk, a városi séta után, dunai hajóutat őrző, sziklaszirten magasodó péterváradi-erődöt hódítjuk meg!

Reggeli után a kinti iskolába látogatunk el, megismerkedünk a kinti diákokkal, apró ajándékainkat átadjuk nekik. Közös programként egy sporttevékenységet tervezünk, közös foci, kézilabda, esetleg sorverseny. Ezután a palicsi állatkertben teszünk látogatást, sétálunk az állatkertben.

Ezután indulunk hazafelé, a buszon az elmúlt napok élményeit összegezzük.

Kellemes és tartalmas kirándulást kívánunk minden kedves velünk utazónak!

A programtervezet válltozásának jogát fenntartjuk!