Erdélyország - Tündérország

2020.04.14.

Kirándulásunk programelemeit igyekeztünk úgy összeállítani, hogy az erdélyi régió minél több olyan idegenforgalmi nevezetességét felkeressük, amikről diákjaink az iskolában már tanultak, vagy később még tanulni fognak. Ezeket a tanulmányokat különböző feladatokkal és játékokkal fogjuk még jobban kiszélesíteni. Másik fontos szempont az volt, hogy határon túli magyar diákokkal is megismerkedjenek a gyerekek.

1. nap

Első állomásunk Arany János szülőföldjére vezet, Nagyszalontán, megismerkedünk a költő szülőházával és a Múzeummal a Csonka toronyban. A temetőben Arany Juliska sírját keressük fel, majd utunkat folytatva Arad felé, elsősorban a magyar történelem egyik legmegrázóbb leszámolásának parkjával és a vesztőhellyel ismerkedünk. Megkoszorúzzuk azt, majd elénekeljük a Magyar Himnuszt, majd a belváros megtekintése után elsétálunk, a szabadságharc szoborcsoportjához a következő állomásunk Dévára vezet.

2. nap

Reggeli után egy rendhagyó történelem óra keretében kezdjük napunkat, Marosillyén, ahol Bethlen Gábor fejedelmünk született. Vajdahunyad a híres Hunyadi család ősi fészke. Déva a Szent Ferenc Alapítvány központja. Itt találkozunk Böjte atya diákjaival, akik bemutatják nekünk a katolikus kolostort ahol élnek. A túra jó alkalmat nyújt a további beszélgetésekre, ismerkedésre. Dévai vár, mely Kőmíves Kelemen legendáját eleveníti meg egy kis drámajáték segítségével.

3. nap

A nagyenyedi templomban a reformáció kialakulását ismételjük át. Majd átsétálunk a kollégiumba, mely Erdély legfontosabb református iskolája volt. Megkoszorúzzuk az alapító Bethlen Gábor fejedelem szobrát az udvaron. Gyulafehérvár Erdély ősi történelmi fővárosa. Az óvárosban teszünk látogatást. Az érseki székesegyház, az erdélyi fejedelmek temetkezési helye. Benne ma is láthatók a Hunyadiak síremlékei, valamint Izabella királyné és János Zsigmond fejedelem gazdagon díszített kőszarkofágjai.

4. nap

Reggeli után Várad felfedezésére indulunk
Nagyváradi püspökséget Szent László királyunk alapította. A Barokk negyedben található Székesegyházban megtekintjük hermáját, majd a barokk stílusjegyeit ismételjük át. belvárosában sok szecessziós épülettel találkozunk, melyek kávézóit a Nyugatosok is szívesen látogattak. Közös fotókat készíthetünk a Holnap Társasága tagjaival.

Kellemes és tartalmas kirándulást kívánunk minden kedves velünk utazónak!

A programtervezet válltozásának jogát fenntartjuk!